28.1.2023
Valtamedialla, johon kuuluvat mm. Hesari ja Yle, on meneillään seksuaalisen vapautumisen kampanja, joka koskee sekä seksuaalisuuden toteuttamista että seksin myymistä. Tällä kertaa tarjolla on Ylen juttu seksibileistä.
Mikäs siinä, jos mieli tekee ja kestää, mutta niin kuin ideologisessa kampanjoinnissa aina, myös valtamedia värittää juttunsa niin, että niistä nousee esiin asioista vain yksi puoli. En pidä tästä kehityksestä, koska minusta median tehtävä on pyrkiä nostamaan esiin tasapainoisesti sekä hyötyjä, haittoja että uhkia.
Ihminen on sosiaalinen eläin ja luo todellisuutensa kokemiensa vaikutteiden perusteella. Siksi medialta toivoisi juttuihin myös tummempia sävyjä. Ainakaan kaikille ristiinrastiinpaneminen ei ole henkisesti ongelmatonta, eikä sen aiheuttamilta käytännön haitoiltakaan jokainen säästy.
Yleisin moninainnin käytännön haitta lienee vakaaksi ja kokeilevaksi uskotun parisuhteen purkautuminen. Seksiä on vaikea saada pysymään pelkässä lihassa. Se tuppaa laajenemaan myös henkisyyteen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti