24.1.2023
Deitti-ilmoitukset ovat rumaa markkinointia. Niissä ihminen tekee itsestään arvioitavan tuotteen muiden ihmistuotteiden joukkoon. Kysymys on äärimmäisestä esineellistämisestä.
Joidenkin mielestä deitti-ilmoituksissa ei saa ruikuttaa. Ja totta tietenkin on, että peruskielteisyys harvemmin seuran etsijöihin vetoaa, mutta toisaalta minuun ei vetoa siloiteltu pintakaan. Kiinnostun enemmän ilmoituksista, joissa kuvista nousee esiin ihminen eikä kuvakulma, meikkaus tai käytetty filtteri ja joissa hakija kykenee nimeämään itsestään myös kielteisiä puolia.
Heikkouksien tunnustaminen kertoo realismista ja terveestä itsetunnosta. Ihminen, joka kykenee nimeämään omat heikkoutensa, todennäköisesti ymmärtää, että vastassa on toinen ihminen omine heikkouksineen.
Usein tuntuu, että monet nettideittailijat eivät edes halua tutustua ihmiseen. He haluavat vaalia unelmaa. Siksi pysähtyminen kenenkään äärelle on vaikeaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti